Alla inlägg den 1 oktober 2008

Av matilda westlin - 1 oktober 2008 21:16

Stockholmsresan var grym, riktigt kul =D trodde inte det skulle bli så kul faktiskt eftersom vi skulle göra tråkiga skolgrejer, typ som att gå på riksdagen och sånt men vi hade hur mycket tid som helst för att göra vad vi ville. det blev max tre timmar som gick åt skolan så det var grymt!

Allt började på måndagmorgon, pappa kom och hämtade mig här hemma vid halv sex, for och hämtade linda hos robin sen åkte vi ner till åkersvik där bussen var :) alla hade redan kommit så vi hoppade in i bussen och så for vi.. Jag sov ingenting på hela resan ner så jag var grymt trött när man kom fram, vi for till båten där vi skulle bo påängång, det var en as mysig båt men jätte fräsha rum/hyttar så alla fick lämna väskorna sen drog vi på stan, blev lite shopping :) sen vid tretiden så hade min grupp tid på riksdagen, fick gå runt där och lyssna i två timmar, så jävla tråkigt men det gick rätt fort ändå.. gick tillbaka till båten när vi var klar och då började vi fixa oss inför kvällen :) jag, linda, malin, josse och linnea hade ett rum tsm =D sjukt mysigt var det, våningssängar och så det bästa av allt var att vi hade ett tvättställ och en spegel :) tog ett glas vin för att komma igång inför kvällen sen vid sju så gick alla iväg till chinarestaurangen vi skulle äta på och shiitt vad mkt mat man fick :o det var buffe så jag åt så jag tror jag skulle spricka :o sen fick vi efterätt också, svin gott! När middagen var klar så drog alla tillbaka till båten förutom jag, linda, malin, linnea och josse, vi stannade kvar och köpte varsit glas vin :) efter det så raggade vi upp en taxi som körde oss tillbaka till båten, då blev det förfest i grabbarnas rum :D nästan alla kom dit så det blev ett jävla liv, fyfan vad kul vi hade =D vid elva så drog alla därifrån, vi blev ganska splittrade.. några drog till nån krog som hette fridays och jag plus en massa yrade runt i stan, fyfan vad vi gick runt överallt.. det var 23år för att komma in typ överallt så det var inte det lättaste att hitta en krog som vi kom in på :o men tillslut så hittade vi värsta mobbade krog/puben där vi gick in.. bara en massa raggare och punkare men kul som fan hade vi ;) josse och linda drog ganska tidigt men jag, malin, linnea, ågren, dennis och johan stannade, haha så jävla skön kväll =D vid tre nångång gick vi för att hitta nånstans att käka vilket inte var det lättaste så vi bestämde oss för att gå tillbaka till båten, helt kaos när vi gick ute.. blev jagade av polisen och grejer.. haha orkar inte förklara men ni som var med vet ju hur fuckat allt blev :p kom tillslut tillbaka till båten, då gick vi in till receptionen och köpte en massa godis sen gick vi till grabbarnas rum, då var det bara jag, linnea, alecks och dennis som var vaken.. resten sov :P satt där och åt sen gick vi och la oss, då var klockan typ fem :o

vid sju på tisdagmorgon var vi tvungen att gå upp för att äta frukost och gissa om jag var död? shitt, vilken baksmälla jag hade.. blev inte precis lite drickande ute :o men jag lyckades komma upp, var helt död hela dan.. hade en skoluppgift som var att vi skulle gå runt på olika ställen och svara på frågor, typ som en stadsvandring. Gjorde klar den ganska snabbt sen hade vi fritt hela dan :) jag, malin och linda gick och käkade sen gick vi på stan tills vi skulle åka hem, blev lite shopping då också :) vid tre gick bussen från båten och resan hem var helt kaos, alla var värsta dampiga i bussen, vissa drack t om :o men jag lyckades somna ett tag iaf och när jag vaknar så har jag skit ont i halsen :o gaaah, sämst! gick inte att somna om efter det! stannade i tunnebro för att käka sen när vi far så stannar bussen typ en kvart senare och busschaffören säger att det har hänt en olycka, dörren till väskorna har åkt upp så alla fick gå ner och kolla om sin väska var kvar :o som tur var så var nästan alla väskor kvar men en tjejs väska var borta så vi fick åka tillbaka och kolla på vägen, då ser vi väskan men även att en långtradare kommer och kör på den :o fyfan, stackars tjejen som hade väskan, jag hade dött ja.. fy i helvette :/ busschaffören fick springa ut i spöregnet och plocka upp det som fanns kvar av grejerna och fort tillbaka sen, jag vet inte hur det gick med allt men hoppas inte allt blev förstört :/ kaos! aja, vi körde vidare sen och var tillslut hemma, då var klockan typ halv tio. pappa kom och hämtade mig och jag for hem, as skönt. somnade runt ett tiden.

dan efter (tisdag) så vaknar jag och har så jävla ont i halsen och harn feber.. var helt kallsvettig :( låg bara hemma i sängen hela dan och sov. vid fem åkte jag hem till mamma och hon kollade i min hals och sa att jag hade halsfluss, SÄMST!!!! varför? jag pallar inte att bli sjuk nu. Men nu äter jag penicilin och ska göra i tio dagar så jag hoppas det blir bättre, kan knappt äta med min hals nu :o aja kvällen blev lugn. myste med min baby sen blev det natti :) och tack älskade lisa att du kunde vara kattvakt åt milla medans jag var i sthlm, puss gosan :)


lägger upp lite bilder här, resten finns på min bdb http://mwestliin.bilddagboken.se

Ovido - Quiz & Flashcards