Alla inlägg under oktober 2008

Av matilda westlin - 21 oktober 2008 16:14

Igår (måndag) efter att jag ätit middag hos pappa så gick jag hem och bytte om, linda skulle inte träna så det kändes jävligt segt att gå till träningen själv men mamma kunde skjutsa mig så då blev jag peppad att dra dit :) träningen var jobbig men jävligt nödvändig efter helgen.. Mamma skjutsade även hem mig, då hade hon med sig en jätte fin tröja och en "pung" som jag kallar det, haha :p Jag fick en massa bullar också, nybakta =D

När jag kom hem så tog jag en dusch och så kom rakke och hämtade mig så for vi hem till han och gissa vad som händer när vi är utanför honom? Jo, jag ramlar.. Jag går och håller mobilen i handen, tror jag skulle stoppa ner den i väskan eller nått men istället så snubblar jag på ett jävla cykelställ och gör världens vurpa och ramlar ner på knäna medans jag tar emot mig med handlederna :o usch vad ont det gjorde :/ och såklart så håller rakke på att skratta ihjäl sig åt mig, han nästan ligger på marken han med, gullig kille ;p haha.. aja jag tog mig upp iaf och hämtade mobilen som for några meter bort, då ser jag att mina jeans är helt sönder på knäna, buhu sämst! Så det är bara att slänga dom :o Det här är så jävla typiskt mig :p rakkes mamma var iaf världens gulligaste och plåstrade om mig medans rakke bara skrattade, haha! aja vi la oss och kollade på step up 2 & sen somnade jag och rakke for och hämtade patte på flygplatsen :)

Idag (tisdag) fick skjuts in till stan, jag hade körlektion.. Det går sådär med mitt körkort, allt känns jävligt tungt och jag är inte alls peppad längre "/ Men jag körde idag och bestämde med min körskolelärare att jag ska ta två lektioner till och sen köra halkbana och efter det så ska jag boka teori och uppkörning.. Känns bra att veta på ett ungefär hur mkt jag har kvar nu, men jag tycker att jag redan nu har tagit alldeles för mkt körlektioner som inte har gett så mycket som dom borde :o och teorin går sämst.. usch, nu vill jag bara ha klart allt så jag kan släppa skiten.. Jag känner att jag varken har tid eller ork.. menmen, bara att bita ihop, inte så mycket kvar nu som sagt :) Det gick iaf bra att köra idag, bästa hittills och jag har nog lärt mig mest idag också :) När jag var klar så gick jag till charm och träffade linda, malin, sanna och lisa =D Vi åt lunch och satt där o surrade hela dan :) Mathilda kom och satt sig med oss ett tag också :) Sen gick jag hem så nu är jag hemma :) Ska snart äta middag sen ska jag antingen ut och gå med Linda eller åka och träna på friskis :) pusspuss.

Av matilda westlin - 20 oktober 2008 15:38

Jag känner mig så otroligt glad idag, jag klarade religionsprovet som vi hade i fredags och imorse hade jag samhällsprov och jag är nästan helt säker på att jag klarar godkänt :D det är på gränsen men jag borde klara det så det känns hur bra som helst.. Så jävla skönt att inte ha en massa prov och grejer efter sig :) aja, efter lunch så skulle vi på teater i skönsberg, fick skjuts dit så vi slapp ta bussen :) teatern sög och det var ingen lärare där som tog närvaro så det kändes jävligt onödigt att ha åkt dit :o Jag hade nära hem till mig uppe i haga så jag tog en prommis hem när teatern var slut :) gick och handlade lite på ica sen gick jag hem. Nu väntar jag på att pappa ska komma hem så jag kan gå ner och äta hos han :) sen blir det träning med linda och ikväll myspys :) nu ska jag kila, pusspåer

Av matilda westlin - 19 oktober 2008 16:07

Igår efter jobbet så for mamma & jag och handlade lite saker, bla en tandborse och godis ;) haha, vilken fin kombination =D sen for vi hem till södermalm så att jag kunde packa ihop alla kläder, skor osv.. Åkte sen hem till lägenheten, packade upp allting och fixade litegrann :) vid halv sju så blev det middag hos pappa, det var jag pappa, agneta, hampus och rakke som åt :) myspys. När vi var klar så gick jag hem, linda och lisa kom också :) Vi gjorde oss klara, surrade och drack vin :) Sen kom simon förbi en sväng, rasmus och rakke också =D Efter en stund så drog dom till nån bilträff så då blev det bara vi tjejer här hos mig :) En massa surr och vin tillsammans med mina brudar, kan det bli bättre? nee, knappast :D

Lite senare vid tolv så for lisa till simon och hampus kom hit, han ville dra ner på krogen så rakke kom och skjutsade oss :) For först och släppte av linda hos robin sen fick hampus och jag skjuts ner till stan, blev kvar på bk resten av kvällen :) ganska kul kväll=D

Idag; Vaknade tidigt.. Har varit ute och övningskört med mamma ganska länge idag, vi tog en tur ut till birsta :) Jag lämnade tillbaka mina skitsnygga stövlar :o dom är verkligen jätte fina men jag kommer inte att använda dom, jag vet det.. Dom är alldeles för höga så dom kommer hamna i min garderob eller nått så det var lika bra att lämna tillbaka dom och hitta ett par andra istället :) Efter det så for vi lite överallt istan så att jag skulle få träna på körningen, gick jätte bra :) For sen hem, så nu är jag hemma.. Kom precis på att jag har prov imorgon :o Så nu måste jag sätta mig och göra en massa frågor som jag sen ska plugga på :o usch jag orkar inte.. men jag måste "/ får se vad det blir mer ikväll, förmodligen film och bara ta det lungt. men nu ska jag börja med plugget sen ner och käka med hampus :)

en bild från igår på mina brudar :)

Av matilda westlin - 18 oktober 2008 15:13

Igår åt jag och mamma sushi, våran favoritmat =D passade på eftersom maja inte var hemma, hon hatar det :o Vi köpte t om 40 bitars :D gaah, dåligt gott eller, jag åt som en häst ;) sen till maten så drack vi ett jätte gott mousserande vin, svin mysigt! Efter det så tog jag en dusch och packade ihop lite kläder sen kom rakke och hämtade mig så for vi och handlade i skönsberg :) Köpte svin mycket godis och mat, typ halva ica :o haha. Sen for vi hem till min lägenhet och kikade på en film som gick på tv :) Vid elva så ringde maja, då for vi och hämtade lisa i granloholm och skjutsade sedan hem henne till södermalm :) Var ute och åkte i stan lite, ganska mycket folk som gled runt ;p men mest epa - och matforsfolk, haha jag kände mig som hur man var förr, då man for runt i epan, drack sprit, var fjortis och trodde man var dösnygg och cool :o haha, pinsam man var.. men jag erkänner, jag har varit sån :o haha! aja, Vi träffade jesper och ramsus som vi stog och snackade med ett bra tag sen kom lisa o henke som vi också stod med länge där bakom max :p faktiskt riktigt trevligt :) Sen for jag och rakke hem till mig :)

Imorse så ringde min klocka vid halv nio och jag hade så fruktansvärt ont i halsen men jag skulle ner & jobba så det var bara att kliva upp och ta en dusch :o gjorde mig klar och gick ner till stan.. Har varit jätte mycket folk på cleo idag :o Vi har 50% på allt i affären så det har varit full rulle hela dan :) skit kul att jobba då. Till lunch åt jag & mormor en coffeehouse sallad =D shitt, vad längesen jag åt en sån :o Jag, linda och malin åt alltid där förut på luncherna men nu var det längesen "o 

annars så har jag jobbat på hela dan, träffat massor med folk, sprang en sväng på stan också :)

Nu ska jag dricka en kopp kaffe och jobba i ungefär en halvtimme till sen slutar jag :) Då kommer mamma och hämtar mig så då ska jag hem, hämta lite saker och sen åka till haga, till mig :) blir middag hos pappa vid sex sen får vi se vad det blir :) Är sugen på att dra ut så vi får se, köpte vin igår så det blir förmodligen nått sånt =D pusss

Av matilda westlin - 17 oktober 2008 17:20

Imorse gick jag upp vid sex, jag hade jätte ont i halsen och kände att ja hade lite feber "/ men jag tog en dusch sen satt jag mig och fikade världens frukost, gröt och många mackor ;) Efter det så gick jag upp och sminkade mig tsm med maja, drack kaffe och pratade lite, en riktig chillmorgon :) Mådde mycket bättre efter att min alvedon hade börjat verka men innan jag skulle gå till skolan så la jag mig i sängen med sötis och kikade på vakna med the voice :) sen fick jag skjuts till skolan.. Hade inte så många lektioner idag, hade provet i religion efter lunch :o Jag satt som en dåre hela kvällen igår och tyckte att jag kunde det mesta men idag när vi får provet så är det helt andra frågor på :S gaah, gud vad less jag blir! Jag hoppas jag klarar det annars skiter jag i religionen totalt.

Efter skolan så gick jag hem, somnade i soffan påängång, så nu har jag sovit i två timmar :) känner mig piggare och jag har precis tagit en ny alvedon så att jag inte ska få tillbaka min feber.. Nu är det iaf äntligen helg =D ska hoppa in i duschen nu, sen äta middag. ha en skön kväll alla, PUSSPÅER

Av matilda westlin - 17 oktober 2008 06:47

"men ni är konstiga, det är dyrt, gå på ica så får du 5 liter kaffe och 14 bullar för samma pris som du betalar för en bulle och en kaffe :S och va e de för mysigt med att sitta och fika på stan? det springer runt halvefterblivna lodisar och drägg som bara går runt runt runt för att odm inte ha råd att köpa nått, näe men sånt folk är ju roligt att vara bland när man fikar:) puss o kram"


av citron den 16 oktober 2008 kl 19:45



damn, 71 besökare igår :o vilka läser min blogg igentligen? :o

och det här som står åvanför, kommenterade nån i min blogg igår.. jag vet vem som har skrivit det men jag tänker inte nämna nått namn ;) Jag la in det bara för att jag tyckte det var så gulligt, höhö. pussspåer


Av matilda westlin - 16 oktober 2008 18:32

haha, jag kikade på kunnes bdb nyss och såg det här, var tvungen att printa ;) linda och jag var ju o fikade igår och då kom ågren, alecks och dennis dit & ågren klagar alltid på att jag/vi fikar.. så det här var sjukt kul ;p dock stämmer det ej för att gå och fika är väl det mysigaste man kan göra? eller har jag fel? ;) hoppas ni ser vad som står i konversationen.. enjoy

Av matilda westlin - 16 oktober 2008 15:56

Igår, onsdag; Jag hade en dubbel körlektion vid elva, den gick jätte bra :) körde mycket i stan osv. Sen vid ett gick jag och träffade linda så gick vi till skolan för att göra historiaprovet men när vi kommer dit så är ingen där :o Letade upp Barbro (våran lärare i historia) och hon säger att alla skulle vara på hedbergska och vara med på nån tårtgrej så provet var inställt :o Då blev det inget prov.. Istället gick vi in till stan och åt lunch på charm :) Grabbarna iklassen kom förbi en sväng sen när dom drog så kom kg och serat dit, dom satt sig med oss och åt dom med :) Vid fyratiden gick vi hem.. Åt middag med maja och mamma, sen satt jag mig med pluggningen på samhällsprovet och det gick verkligen skit!! Jag satt svin länge men ändå så fick jag inte in nån fråga :s Tillslut så hade jag lyckats lära mig fyra frågor av sjuttio stycken :s då var klockan tio :S fan vad jag var less då, ville bara dö.. var så fruktansvärt trött också!! Jag verkligen hatar att plugga och skolan är fan inte min grej! I ettan och tvåan gick allt så jävla bra, fick mvg på nästan varenda prov.. Jag blev t om sur om jag fick ett vg :o haha, herregud pinsamt! Nu är det verkligen inte så, jag blir jätte glad bara jag klarar provet, är så grymt skolless "o förstår dom som hoppar av skolan faktiskt.. Hade jag gått i ettan och känt såhär så hade jag hoppat av skolan och börjat jobba påängång :o Nu känns det onödigt eftersom jag går i trean och skolan är ju snart klar, så jag måste bita ihop. Peppa mig? :o


Idag, torsdag; blev ingen skola för mig.. kunde varken samhälls - eller historiaprovet som vi hade idag så jag stannade hemma :o Maja var hemma hon med så jag har haft sällskap hela dan :) Vi har ätit allt man kan tänka sig, suttit och snackat en massa skit och bara chillat ;) döhärligt. Mycket skönare än att sitta i skolan "/ Men imorgon så måste jag gå till skolan, måste göra religionsprovet vi har :o På förra provet vi hade så fick jag ig så det vi har imorgon måste jag klara :o Har värsta pressen på mig nu men det måste gå.. Jag ska sätta mig och tokplugga alldeles strax sen om plugget går bra så kanske jag hinner med att träna också :) pallar inte att sitta i flera timmar med skolarbete, det funkar inte. menmen,

nu ska jag äta och plugga. pusspåer

Ovido - Quiz & Flashcards