Alla inlägg under december 2008

Av matilda westlin - 18 december 2008 16:38

Imorse på första lektionen så var vi fyra pers, haha herregud :s Kom lite mer folk på andra lektionen och på tredje så kom Linda dit :) Malin tog lite ledigt ifrån halva dan ;) Har inte haft några riktigt lektioner idag, mest fikar och sagt godjul typ ;) Det enda riktiga vi hade var ett oförberett prov i projekt&företagande men det var det ju bara att chansa på ;p Sen gick jag & Jocke gick in till stan och mötte Malin och så gick vi allihopa på serveringslektionen :) Där blev det också fika och betygsprat, fick även tillbaka provet som vi hade förra lektionen och det blev ett VG+. Men sen i slutbetyg så fick jag ett mvg :) Har bara varit borta en gång ifrån dom lektionerna så det plussade han på mig som fan för, mihii bra mathilda :) Vi fick iaf sluta tidigare idag eftersom det var sista lektionen innan jullovet :) Så nu har jag precis kommit hem.. Ska äta nånting sen ska jag gå och träna. Åhh, det ska bli så himla skönt. Kommer inte hinna göra det nånting mer innan jul så lika bra att passa på nu. Måste gå och sola en sväng också om jag hinner :) Sen imorgon så måste jag hoppa skolan, vi har ioförsig bara nån avslutning i kyrkan och film men jag har massor jag ska göra plus att jag börjar jobba klockan tre på Body Shop :) Så innan ska jag hinna gå på stan med Maja, handla julklappar och bli fotad på Hampus skola :) Sen hela helgen så ska jag jobba så det känns tungt men sen är det lov och då ska jag bara slappa och plugga på körkortet :D Men nu måste jag sluta skriva, det ringer här hemma :) pusshej

Av matilda westlin - 17 december 2008 14:31

Jag hann inte med allt som jag skulle idag :/ Jag är seg som Linda alltid kallar mig ;p Jag har inte köpt en ända julklapp idag men jag var iaf och hjälpte till på Cleo medans mormor skulle på ett möte :) Nu ska jag strax gå ner till Body Shop och jobba, usch jag är jätte trött idag :/ Har redan druckit fem koppar kaffe så att jag ska piggna till men det hjälper inte, sämst med kaffe! Men nu ska jag byta om och gå ner, puss 

Av matilda westlin - 17 december 2008 10:55

Inatt har jag drömt en mardröm om att jag och Lisa blev jagade av några killar som skulle låsa in oss, dom tog alla våra saker men vi lyckades springa ifrån dom.. Ut ur ett hus som vi hade varit fast i, sen hade dom en stor jävla hummer som dom jagade oss med :o Kommer faktiskt inte ihåg nått mer ;p Usch, den var hemskt iaf.. Men som sagt, bara en dröm :) Annars så har jag sovit jätte dåligt inatt :/ Jag har vaknat av att mormor snarkat som en dåre, haha jag fattar inte hur hon lyckas :o Blev en ganska sen kväll igår också, jag satt och kollade på Titanic när jag kom hit :) ååh, den är så bra och så hemskt! Jag lyckas aldrig hålla emot tårarna på slutet, hehe.

Jag var iaf och tränade med pappa igår, han gymmade och jag gick på ett rygg/medel pass :) Det var faktiskt kul och var i salen däruppe, mest gamlingar som var på det passet men det var skit kul ändå ;) Sen tog vi en prommis hem och så gick jag sedan ner hit.


Idag ska jag jobba på Body Shop vid tretiden :) Ska bli jätte kul. Innan det så måste jag hinna med att köpa några julklappar, jag har inte ens börjat :o Och kanske vara på Cleo en stund för mormor skulle iväg. Men nu ska jag hoppa in i duschen :)


bild; Hittade den här söta bilden på Marcus och lilla Milla :D

Av matilda westlin - 16 december 2008 17:37

Imorse gick det bra att komma upp men trött som satan var jag! Är jag lite besviken eftersom ingen väckte mig, haha :o Men jag träffade Lovisa på stan idag och hon sa att hon tänkte skicka ett sms till mig så att jag skulle vakna, gullig tanke av dig :) Men jag kom upp i tid iaf och gjorde mig iordning medans jag lyssnade på nått album som jag har laddat ner med akon. Spelade ganska hög musik och så plingar det på dörren.. gaaah, jag var helt säker på att nån granne skulle klaga för att jag spelade för högt men jag öppnade dörren och då var det vaktmästaren. Han skulle bara kolla en grej på mitt element sen så sa han att det var kul att jag var tillbaks i lägenheten.. Han har alltså lagt märke till att jag inte varit hemma :o Bra gullig gubbe/man det där, haha :) Men skolan har gått bra idag, var bara jag och Malin där, Linda skulle jobba så hon tog en ledig dag :) Efter skolan så gick jag in till stan, åt en sallad och drack kaffe på Cleo sen så har jag varit ute och övningskört med pappa :) Det gick mycket bättre idag än igår så det känns bra :) Nu ska jag byta om och gå och träna med pappa på ett pass som börjar klockan sju. Sen ska jag ner till mormor och sova där inatt så har jag nära till skolan & jobbet imorgon :)


Och jusjta, idag så fick jag ett sms av hampus och nu har han klarat körkortet :D fan vad bra lillis, kul för dig =D bra för mig med, för nu får det bli du som skjutsar mig överallt, höhö.

Av matilda westlin - 16 december 2008 01:37

hej allihopa. Nu är jag hemma hos mig uppe i haga, åhh vad skönt det är att vara här. Det är helt underbart att bli ompysslad och att bo i stan som jag har gjort nu dom här två veckorna när jag har varit hos mormor men det känns toppen att sova här i natt, i min lilla lägenhet. Jag är också "kattfri", alltså inte för att jag vill slippa min lilla tuss men ikväll kände jag för att vara själv här hemma och inte ta hänsyn till nån, spela hur hög musik jag vill utan att jag får dåligt samvete för lillkatta ;p dock så kan grannarna klaga men det skiter jag i, fast jag tror ingen hör. Dom flesta är nog döva, hoppas ingen granne ser det här bara, haha ;) Mormor har iaf Milla ikväll och där har hon det mysigt och blir bortskämd :) Det ända jag har svårt för nu när jag är här hemma själv är att komma i säng i tid.. Det har jag redan lyckats sabba för kvällen, klockan är snart två och jag borde sova eftersom det är skola imorgon men jag är alldeles för pigg och rastlös för det. Blev även erbjuden lite tidigare ikväll att komma ner till stan på ett glas champagne och jag måste erkänna att jag blev lite småsugen att bara skita i allt, dra ner till stan & strunta i att det är måndag men nee.. Jag tackade nej, skötsam som jag är.. eeh? not! Men nu ska jag dricka upp min julmust, äta mina mackor och gå och sova, haha smaltjej.


En grej bara innan jag går och lägger mig.. Det vore jätte gulligt om nån söt person där ute offrade en minut imorgonbitti för att ringa och väcka mig runt åttatiden. Eftersom jag inte har nån mormor som väcker mig imorgon så känner jag på mig att jag kommer försova mig, även fast jag ställer klockan, buhu sämst! Så väck mig och jag blir superglad, men nu ska jag hoppa i säng. pusspuss, sov gott sötisar.

Av matilda westlin - 15 december 2008 18:00

Idag gick jag upp halv sju, tidiiiigt :o Tog ett bad, åt frukost, gjorde mig klar och gick till skolan. Dagen har bestått av tre lektioner sen när vi slutade så har jag varit ute och övningskört med pappa :) Och så har jag hunnit med ett besök hos tandis också, var bara en kontroll och den gick jätte bra :) Nu är jag uppe hos mormor, ska äta middag här sen vid halv åtta så ska pappa skjutsa mig till lägenheten. Det ska bli riktigt skönt att komma hem :) Så nu måste jag packa ihop alla mina saker.

bio

Av matilda westlin - 14 december 2008 22:57

Ja som sagt, vi for hem till mamma och åt middag :) Hon hade gjort jätte mysigt och det var så skönt att komma hem till mitt gamla rum för en stund. Jag älskar verkligen vårat hus, det är så himla mysigt. Sådär varmt och hemtrevligt, mihi mys ;) Det blev iaf mat, tårta, bullar och presenter :D Majas & min present ska mamma få på tisdag, en riktig spa kväll =D Sen vid åtta så gick jag, Maja & Fredrik ner till bion där vi mötte pappa, Hampus & Agneta :) Vi köpte godis sen blev det film :) Vi såg "vi hade iaf tur med vädret, igen" HAHA, den var klockren ;) Ettan var bättre men den här var hur bra som helst den med, se den =D Pappa bjöd alla, gulligt av han :) En supermysig söndag. Först mysmiddag sen bio, i like it. Aja, nu ska jag sätta mig och kolla klart på dom få minuterna det är kvar av wallander sen fika nånting, jag blir alltid så otroligt hungrig av allt godis man äter :o Då vill man ha nån riktig mat efter eller iaf nån macka ;p


Imorgon börjar jag tidigt, så det är bäst jag kilar nu så jag kommer i säng nångång. Puss&godnatt

Av matilda westlin - 14 december 2008 16:20

Yes, idag har jag jobbat på Bodyshop :) När jag kom dit så var jag lite nervös eftersom det var ett tag sen jag hade praktik där men det gick hur bra som helst :) Amanda sa det också, att jag var duktig som kom ihåg allt osv :) Det var skit kul att jobba med henne idag. Fullrulle och mycket julklappsinslagningar :) Jag köpte även en liten present till mormor från Body Shop :) Men nu har jag slutat, ska bara byta om sen ska vi åka upp till mamma och äta middag och mysa där :) Sen ikväll så ska jag på bio med pappa :)


bild; mormor som bakade lussisar imorse ;)

Ovido - Quiz & Flashcards