Alla inlägg under december 2008

Av matilda westlin - 9 december 2008 15:58

Nu är det dags för träning igen :) Hurtig jag har blivit, tredje dagen i rad jag lyckas ta mig till friskis och köra ett pass :) Sen har jag inte heller ätit nånting onyttig på hela veckan, woho bra matilda :) Dock är det bara tisdag men ändå ;) Jag äter godis, kakor, bullar och allt möjligt onyttigt man kan tänka sig varenda dag :o Men nu ni, den här veckan så ska jag vara nyttig, får se om jag lyckas ;) aja, nu ska jag byta om och springa och möta Linda :) Jag är lite små sen ser jag, opps. Lägger in bilder på jeansen ikväll :) Pussbabes


Och när ni läst klart inlägget så kan ni ta och lyssna på den här låten holiday som jag fått på hjärnan och som inte vill försvinna. Spelade den imorse från mormors sourrandljud och man kan inte bli annat än på bra humör ;) Hörde den på träningen häromdan och jag hade mer eller mindre glömt bort låten så nu blir det en favorit i repris ;)


Av matilda westlin - 9 december 2008 08:39

Godmorgon allihopa. Inatt har jag sovit väldigt dåligt. Jag gick och la mig mycket tidigare än jag brukar men jag har vaknat till och från hela tiden, mormor har snarkat och det har varit omöjligt att sova :o Sprang på toa och har varit hungrig osv. Usch, jag hatar att sova dåligt plus att imorse vaknade jag långt innan väckarklockan och var pigg så då gick det inte heller att somna om.. Menmen, jag är uppe i tid iaf :) Dock så kommer jag bli väldigt trött senare idag men just nu känner jag mig pigg :) Har t om hunnit med att tagit ett bad, älskar att göra det på morgonen :) Nu ska jag sätta mig med en kopp kaffe och kika på dom tjugo minuter det är kvar på vakna med the voice sen göra mig klar och gå till skolan. Hoppas alla får en bra dag idag :) btw, jag har fortfarande inga pengar på telefonen, fyller på senare idag, kanske ikväll så nu vet ni det :) pusshej

Av matilda westlin - 8 december 2008 14:36

Hellu. Idag kom jag en halvtimme försent till skolan, skyndade mig och hann till samhällen iaf. Vi såg en film om en tjej som blev misshandlad av sin kille, gud vad arg man blir när man ser sånt :s Sen svarade vi på lite frågor om filmen och så slutade vi. Sen hade vi religion och då jobbade vi med våran fördjupningsuppgift, boring! Men sen var svenskan inställd och då orkade jag inte vänta i tre timmar på nästa lektion så jag gick in till stan med Malin & Linda och handlade en foundation sen gick jag upp till mormor :) Så nu sitter jag här hemma och dricker kaffe, ska ta och äta nått sen ska jag iväg och träna med Linda :) Skönt att träna tidigt! Kanske ska åka hem till lägenheten ikväll, saknar den lite faktiskt ;) Men nu måste jag gå och äta nått, puss

Av matilda westlin - 7 december 2008 13:52

Finns det nånting som är mysigare än att krypa ner i en stor tröja och dricka en kopp tee när man fryser? nej det gör det inte! Just nu sitter jag hemma i lägenheten och har på mig världens mysigaste stickade tröja som är alldeles för stor för mig.. Jag älskar att ha på mig den här tröjan, jag tänker på dig då hjärtat och det är inte så konstigt för att det är nämnligen din tröja som du har glömt här.. damn, jag saknar dig!


Nu ska jag gå ner till stan igen, hem till mormor och äta mat sen ska jag iväg och träna :) och justja, nu har jag slut på pengar på telefonen och mina tretusen sms har jag smsat upp, haha förstår inte att jag lyckas göra av med så många på mindre än en månad, det är stört! Men varför jag skrev det här är för att jag inte tänker fylla på telefonen varken ikväll eller imorgon så om jag inte svarar på sms så är det därför ;p Men nu ska jag gå, ring mig om det är nånting :) puss

Av matilda westlin - 7 december 2008 11:16

Godmorgon everybody :) Imorse hade jag tänkt att vara hurtig och gå upp klockan nio för att sen gå och träna halv tio men tror ni jag orkade upp? Nej, såklart inte.. Det hade varit väldigt skönt att träna så tidigt och ha det gjort men nu ska jag istället ska jag gå och träna halv fem :) Det passet är riktigt roligt så det ser jag framimot.


Igår blev jag hemma, ingen utgång och jag ångrar det faktiskt inte :) Hur roligt det än hade varit att dra ut så är jag glad att jag stannade hemma. Det här är min andra helg sen jag fyllde arton som jag är nykter så det var verkligen inte på nått sätt dåligt att jag stannade hemma, riktigt skönt var det :) Imorse hade jag tio samtal missade från alla möjliga som förmodligen trodde att jag var ute och partade men jag låg faktiskt och sov, det ni ;) Så istället för utgång igår så blev det en tvkväll, jag låg och kikade på finalen på stjärnor på is och det var verkligen grymt, gud vad duktiga dom är :o damn, tänk att kunna åka sådär :) och appropå att åka skridskor så ska dom idag göra en isbana på torget runt statyn :) Det blir fränt :) Hoppas många åker, då blir det lite som i en film när alla åker runt på en isbana på kvällen då det är mörkt ;) Men ni kommer inte få se mig åka där, haha aldrig! Jag kan inte ;) Annars idag så ska jag ta en prommis upp till min lägenhet och hämta lite saker :) Men nu ska jag börja med att dammsuga, mormor & fridde är i stugan så jag ska passa på att städa lite här hemma :p Lillan har stökat ner ganska mycket ;p och för att städningen ska gå bättre så har jag slagit på repeat på låten "pokerface" typ den ända låter jag lyssnar på just nu ;) Skriver mer senare idag. pusspuss


Av matilda westlin - 6 december 2008 19:16

Ja, idag har jag tillbringat hela dagen på sporthallen där det har varit danstävning :) Gick upp supertidigt för vi var tvungna att vara där senast halv tio för att få bra platser. Jag gick dit med mormor, vi träffade mamma, Maja, Lisa, Fredrik och hans familj sen gick vi och satt oss :) Maja och Lisa tävlade först i "singel" som det heter, Lisa kom vidare och var superduktig :) Tyvärr så gick hon inte vidare till nästa nivå som var silver men skit samma, du var grym ändå baby! Sen var det Majas tur och hon var såklart bäst som alltid, dock så var domarna helt störda i huvudet för alla domare kryssade i att maja skulle gå vidare förutom en för han såg inte majas nummerlapp på ryggen, håret var tydligen i vägen :o Så jävla töntigt!! Palla att hon inte går vidare bara för det :S helt stört.. Menmen, domarna bestämmer! Sen tävlade dom i par och det gick skit bra, dom gick vidare två gånger, men det blev tyvärr inte nån plats på pallen men man kan ju inte vinna jämt ;) Förra tävlingen så vann dom och jag tycker dom var mins lika duktiga idag, grymma tjejer! Ni är bäst :)


Efter tävlingen så gick jag in till stan med pappa, vi gick och mötte agneta och så blev det fika på charm :) myspys. Sen systemet och så gick jag upp till mormor. Var så otroligt trött så jag la mig och sov i en timme :) När jag vaknade så hade mormor kommit hem så då åt vi middag och så blev det kaffe & fika efteråt :) Jag älskar att vara här, skulle kunna tänka mig att flytta hit ;) Milla trivs också, mormor myser med henne hela tiden och gör leksaker till henne så fort dom andra försvinner, haha :)


Ikväll så vet jag inte alls vad jag ska göra, har surrat runt med lite folk och det verkar som om det blir utgång men är inte riktigt säkert.. Jag har iaf precis tagit ett bad, måste få tag i nån skjuts hem om jag ska ut :o Har inga festkläder eller klackskor här så jag måste hem och hämta det plus lite andra saker :o Så jag vet inte alls ja.. Är bjuden till min förra granne, Petter på fest också :) Det låter väldigt lockande men som sagt, vi får se vad det blir ikväll :) puss

bild; Maja & Lisa :)

Av matilda westlin - 5 december 2008 18:55

Nu är det äntligen helg, så himla skönt! Idag slutade vi klockan tolv och då gick jag med Malin in till stan.. Började med att gå till handelsbanken och hämtade ut mitt legg, äntligen säger jag bara! Sen gick vi till bodyshop och surrade med Linda som hade sin första dag där :) Verkade gå bra för lillgumman. Jag kikade på lite tider jag med, fick några efter skolan och några helgdagar runt jul så det var bra :) Sen gick jag och mötte mamma, vi gick på gina och shoppade lite :) Mamma köpte ett vitt linne och en festtopp :) Jag hittade en lite längre tunika, en grå :) Sen for hon hem och jag gick till flott och träffade Hampus & Danne :) Stog där och surrade ett bra tag, Hampus visade mig en tröja & ett par jeans han köpt där och då kom jag på att jag också skulle behöva ett par nya jeans så han hjälpte mig med att hämta storlekar medans jag provade.. Jag testade jätte många olika och tillslut så hittade jag ett par som var fina och passade bra så dom köpte jag :) Jag hatar min ben, ibland kan jag ha jätte små storlekar och ibland inte.. Så jag måste ha jeans som är stretch i annars så kan jag ha dom ena dagen och andra inte.. Haha, konstigt och väldigt störande! Ska försöka sälja iväg ett par Levisjeans nu. Jag har använt dom en ända gång men jag kan tyvärr inte ha dom längre.. Har försökt ett bra tag med att komma i dom men icke, jag får inte på mig dom.. Så jävla synd för dom är skit fina :/ Jag tror faktiskt jag ska köpa ett par likadana fast en större storlek såklart :) Så om nån är intresserad av att köpa dom, give a call :) Jag ska knäppa kort på dom och lägga ut nån dag, 24/32 är det i storlek iaf.


Ikväll blir jag hemma hos mormor, orkar inget partande ikväll.. Utan det får bli imorgon, om jag ska ut alltså :) Har blivit bjuden på fest hos min gamla granne så vi får se om det blir fest imorgon då :) Ikväll ska jag iaf bara ta det lungt :) Har precis ätit en jätte god middag och nu ska jag springa ner till videoteket och köpa godis och så ska jag & mormor kika på en film :) ha en mysig kväll alla, pusspåer

Av matilda westlin - 5 december 2008 10:14

Fredag idag, så jävla skönt plus att vi slutar klockan tolv;) Det kan inte bli bättre :) Jag är jätte sugen på att gå och fika efter skolan, nån som är på? :)


Igår så gick jag i skolan som vanligt, hade serveringslektionen som sista lektion. Vi hade bara teori och fick även se en film om hur man blandar olika drinkar :) Såg skit kul ut, det ska jag lära mig nångång :) Sen på samhällen så har vi ju olika grupper som är uppdelade från två klasser och våran grupp hade bokat ett möte på KRIS igår. Vi håller på att göra ett arbete om droger så vi gick dit och fick ställa frågor till några som bodde där.. Faktiskt riktigt intressant, dom berättade en massa utöver våra frågor också. Jag hade skit svårt att hålla emot tårarna när dom började berätta om kompisar som hade råkat så illa ut att dom mist sina liv.. Det blev väldigt känsligt, jag tänkte hela tiden på dig f, jag kan fortfarande inte fatta att det som hänt har hänt :/ Jag och många andra saknar dig!

Men resten av mötet var intressant att lyssna på fastän att det var jobbigt.


Efter skolan så gick jag hem, var själv hemma hos mormor eftersom hon skulle ut med sina kompisar ;) Dom var på Cleo och blev sminkade, drack chamgange och gick sedan till Invito och åt mat :) Jag gjorde iordning paj och jocke kom och gjorde mig sällskap :) Vi åt maten sen slog vi på en film men det var bara jag som såg hela filmen upptäckte jag sen när den var slut, haha kul sällskap ;p Jocke for hem vid halv elva och jag spolade upp ett bad och gjorde en hårinpackning. Hade sån fruktansvärd mensverk och ingen verktablett hjälpte men det var skönt med ett varmt bad! Jag gick och la mig vid halv ett då mormor kom hem.

Ovido - Quiz & Flashcards