Alla inlägg den 9 januari 2009

bio

Av matilda westlin - 9 januari 2009 23:57

En liten uppdatering innan jag hoppar isäng. Filmen var skit bra, spännande som fan! Satt bredvid en hemsk tjej/tant/dam som pratade konstant hela filmen. Kommenterade allt och alla, tom med mina naglar vilket ioförsig var gulligt eftersom hon sa att dom var dom finaste hon sett men utöver det så störde hon bara med allt hon sa och gjorde. Tur jag hade Linda på andra sidan vid mig så jag kunde luta mig lite mer mot henne för att åtminstonde komma en bit ifrån gnällandet :) Robin kom och hämtade oss när filmen var slut, for till donken en snabbis och träffa Ziri, Danne, Peppe och Ida så nu har jag precis kommit hem. Ska ta bort min makeup och smörja in ansiktet med den fetaste kräm jag kan hitta, är torr som bara den. Måste vara att det är vinter, ännu ett minus med vintern. Aja, sov gott. Jobb imorgon :) Pusshej

Av matilda westlin - 9 januari 2009 18:22

Imorse försov jag mig men jag gjorde mig ingen brådska för det inte, utan jag pressade tre jätte stora apelsiner, rostade mackor och fikade i lugn och ro ;p Jag var så himla nära på att skippa skolan (som jag tänkt göra varje dag den här veckan) men när jag fick ett sms av Linda där hon skrev att hon kunde vänta på mig så snabbade jag mig med att göra mig klar och gick till skolan tsm med henne ändå :) Vi blev väldigt sena till första lektionen som var näthandel men det gjorde mig bara glad för jag hatar den lektionen, blä. Dock ligger jag efter som fan men den smällen får jag ta sen, just nu orkar jag inte! Hade mentorstid efter det sen lunch och så blev religionen våran sista lektion eftersom nk var inställd. På religionen fick jag och Linda sitta i datasalen & jobba med fördjupningsarbetet och jag skulle skriva om wicca (som jag nämnt en gång tidigare) Jag hatar häxor, vilket ordet wicca betyder, eller häxrörelse  är det. Så jag slarvade som fan och trodde att jag var klar men då upptäcker jag att man ska skriva en analys på slutet och då höll jag på att dö "o Man skulle alltså jämföra med andra religioners sätta att tänka, leva osv och det orkade jag verkligen inte så jag sket i allt och bara gick medans Linda & Malin satt kvar. Gick och jobbade på Cleo istället och det är faktiskt mer folk nu än vid jultid, med andra ord; helt kaos! Men samtidigt jätte kul :) Alla verkar veta om att vi har utförsäljning så folk har det varit gott om, skit kul att jobba då :) Imorgon börjar jag kl tio och ska jobba till fyra så det ser jag framimot, kom in och shoppa av mig vettja :)


Ikväll ska jag på bio with my friend Linda :) Vi ska se Wallander, åhh jag är riktigt biosugen. Äta en massa godis, chips och förmodligen se en bra svensk film, love it. Tyvärr så missar vi lets dance som börjar ikväll men jag får se reprisen på söndag :) Sover kvar här hos mamma också, smidigast eftersom jag ska jobba imorgon. Orkar inte fara hit och dit med alla grejer, med lillkatta osv. Så jag stannar :) Mysigt för nu ska vi äta middag och bara ta det lungt tills jag ska iväg. Justja, jag ringde om min nagel idag också och jag fick en tid på söndag halv fem för att fixa nageln men det gör ingenting. Jag är lika glad för det, hade ändå inte hunnit med det idag så jag tänker inte gå runt och sura för att jag har en avbruten nagel, höhö. Men ha en mysig kväll alla, pusspuss

Ovido - Quiz & Flashcards