Alla inlägg under november 2009

Av matilda westlin - 9 november 2009 07:17

Jobb på bvc på förmiddagen, sen lunch på stan med mamma sedan blir det praktik ute i birsta :) skriver om lördagens utgång ikväll! Blir en lång dag, jag åker med Anton hem vid sju.. ha en bra dag! puss

Av matilda westlin - 7 november 2009 21:04

Jag har varit så seeg idag med!! Anton och Persson har suttit här hemma och kikat på skoterfilmer medans jag nördat vid min egen dator.. Kikat bloggar, fejjan och kläder.. Nu har dom åkt till Macke på grabbkväll och jag väntar på att Jenny och Elina ska komma hit :D Vi ska ner på stan så det blev en liten utgång ändå ;) Jag har proppit i mig alvedon, halstabletter.. Ja rubbet!! Så nu en halvtimme senare och efter några glas vin känner jag mig mycket bättre :) Får se vart det blir ikväll :) vi ses ute! PUSS

Av matilda westlin - 7 november 2009 15:47

Ja vad gör man? det spöregnar ute och jag har tappat orken till allt.. Jag måste dammsuga men det går inge vidare!! Igår blev jag bara hemma.. Jag hade feber och mådde dåligt.. Så det blev en lugn och skön kväll! Hela dan hade jag fullt upp.. Jag skulle iväg till birsta klockan tio så jag skulle ta bussen halv ifrån stan.. Jag hade ställt klockan på 07:00 men jag vet inte vad som hände.. Jag låg och drömde om nån sjuk fest som jag var på där jag hoppade från nått träd tillsammans med Jenny, ja jag vet inte.. Det var helt sjukt sen när jag vaknade så var klockan helt plötsligt nio.. NIO!! Lite panik jag fick.. Jag hade behövt duscha och äta frukost men det jag hann med var att klä på mig, dra på mig lite smink och dra.. Feber och hosta hade jag också, lyckad morgon!! Sprang iväg till bussen och vad händer? Jo jag missar halv bussen.. Desperat försöker jag ringa Anton som inte svarar men tur som jag hade så gick det en till buss tio minuter senare så jag tog den och kom i tid till bista.. Till JC där jag skulle träffa Fredrik :) Han var huur trevlig som helst, vi drack kaffe och surrade! och gissa vad? Jo jag har fått extrajobb där :D Det kommer bli helger och mycket framimot jul :) Det ska bli så himla roligt, nu är problemet bara att jag har inga kläder!! Jag måste införskaffa mig massa, massa nya kläder.. Helst jeans! Jag har inga jag kan ha! Jag har gått upp i vikt och alla har blivit för små 8-)


När jag var klar på JC gick jag och surrade med Hampus på Carlings sen vidare mot stan där jag mötte Jenny och Angelica :) Vi gick och tog en lunch på Charm sen en sväng på stan.. Det blev en kortis eftersom Angelica jobbade.. Jag gick då och träffade mormor, vi tog en tur på stan och jag hittade tre par skor som jag fick av mormor :D Men jag har inte bestämt mig om jag ska behålla alla.. Jag är kluven.. Ska lägga upp bilder på dom så får ni hjälpa mig om hur jag ska göra :) Hon är så gullig mormor, så snäll.. För snäll!


Sedan gick jag hem och jag o Anton for o handlade! Mat, godis, chips, vin och öl! och som jag skrev tidigare.. Det blev en lugn fredags kväll.. FREDAGSMYS!

Av matilda westlin - 5 november 2009 13:12

Idag är jag sjuk :( Jag har feber och är hur seg som helst.. Hostan har också kommit tillbaka :( Så hostmedicin och alvedon är min räddning idag.. Varför jag har feber idag är för att igår hade vi några sprutor med vaccin kvar så jag passade på att ta en.. Mamma gjorde det på mig och det gick hur bra som helst, fastän att jag är så spruträdd men det gjorde inte ens ont :) Men hela natten har jag känt mig dålig och jag har haft jätte ont i armen.. Det har inte ens gått att lega på sidan.. Samma idag, jag kan knappt stäcka mig efter nånting, det värker som satan.. Jag pratade precis med pappa och vi kom fram till att jag aldrig kommer kunna tatuera mig, haha veklingen, det är fan jag det! 


Nu har jag precis surrat i telefon med Maja i över en timme så jag ska ta och lägga mig i soffan och kika på en film. Anton slutar tidigt idag så han kommer hem vid tre och ska få pyssla om mig :)

Av matilda westlin - 5 november 2009 12:25

Haha snygg jag var på Michael Jacksson festen!

Av matilda westlin - 4 november 2009 18:15

Idag började jag klockan nio och som jag skrev i tidigare inlägg så var jag så äckligt trött imorse.. Blev en redbull & en tallrik med gröt till frukost.. Gick sedan bort till jobbet och jag trodde jag skulle bli sen men icke, t om tio min tidigare :) good girl! När jag kom till jobbet så blev det kaffe och macka sen körde vi igång med vaccinationerna :) Det gick som vanligt jätte bra och jag har fått varit allt möjligt idag, en unge kallade mig nyckelpiga, jag har varit en doktor, en spion och så fick jag vara en kanin, Haha dom är så himla söta dom små kidsen :) Vid tolv slutade jag och då följde jag med mamma & Ann Charlotte ner till 1891 där vi åt lunch! Blev en bakadpotatis för mig idag igen.. Vid ett var dom tvungen att gå tillbaka till jobbet och jag gick upp till mormor.. Vi drack kaffe och surrade sen kom vi på att vi skulle ta en tur ut till birsta och det gjorde vi :) Först handlade vi bräder som mormor skulle ha med sig ut till stugan, sedan for vi in till IKEA där vi shoppade massa vaniljljus och en matta :) Sedan blev det ännu mera shopping på andra affärer och så avslutade vi med att handla mat på Willys! Hjälp, vad mycket kassar jag hade med mig med hem men det är alltid så skönt att komma hem med grejer man behöver :) Nu ska jag ta och ringa några samtal sen börja med maten :) Det blir Carbonara idag =) Det har jag aldrig lagat men jag ska försöka mig på mitt egna recept idag igen, wish me good luck ;)   

Ovido - Quiz & Flashcards