Direktlänk till inlägg 24 februari 2009

tunisien - djerba

Av matilda westlin - 24 februari 2009 10:26

okej, nu har jag varit dålig på att uppdatera igen!  blä vad jobbigt att komma ihåg allt jag gjort men jag ska göra ett försök.


Men med det jag skrev att jag var tvungen att bestämma mig (förra inlägget) så förstår säkert vissa vad jag menar, vissa inte. mina närmsta vet om mina planer så jag ska dra det lite kort för er andra.. Jag hade nämnligen tänkt att efter skolan så skulle jag åka ner till grekland, till min moster helena som jobbar som reseledare för apollo och sen hade jag tänkt vara där hela sommaren och jobba med henne där :) damn, vilken jävla upplevelse att resa ensam och jobba utomlands. Men nu har jag mailat lite med henne och vi kommer inte fram till nått eftersom hon är så svår att få tag i, hon är i mexiko nu. Sen mitt andra alternativ är att mamma, maja och fredrik ska åka till tunisien-djerba 7juli och dom vill såklart att jag ska följa med men då kommer det inte bli nån greklandsresa och då kommer jag stanna kvar här i sundsvall resten av sommaren. Jag har funderat hit och dit jätte länge nu, mamma har länge tjatat på mig och velat veta hur jag ska göra eftersom hon måste boka resan innan dom tar slut och jag har haft på mig flera månader nu men igår var sista datumet som hon var tvungen att veta om jag skulle med eller inte.. och NU jag har bestämt mig!!


Jag följer med till tunisien med mamma, maja och fredrik :) och jag skiter i grekland. Jag vill verkligen åka utomlands och jobba men det får jag ta längre fram, kanske nästa sommar eller nånting? Så just nu ska jag satsa på att skaffa mig ett jobb, kanske en större lägenhet och spara massor med pengar (om jag får ett jobb dvs) sen bara ta allt som det kommer och allt det känns jätte bra nu :) skönt att slippa gå runt och inte veta vad jag ska göra.. Men det vet jag nu :) så nån dag efter gatufesten så drar vi utomlands i två veckor, viho ska bli skit skönt och underbart att komma härifrån. Så nu vet ni om mina planer :)


Just nu sitter jag i skolan och håller på med hemsidan men det går SÄMST! man orkar inte, eller jag orkar inte! och idag mår jag ganska dåligt också, har feber tror jag :( var nog inte så jätte bra att jag tränade igår. det är verkligen som linda sa imorse, man går runt och är sjuk lite då och då och man blir aldrig riktigt frisk! så jävla störande!!!! men jag måste sluta skriva nu, skriver mer om min dag igår i ett nytt inlägg :) bye

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av matilda westlin - 21 augusti 2010 07:50

Hej på er!! Igår på jobbet så hade Nina färgat håret mörkt, sådär jätte fin chokladbrun färg.. Och jag blev såklert svinsugen på att fixa om mitt hår jag med.. Sprang bort till h&m på lunchen och köpte två hårfärger.. For hem till pappa efter jobbet ...

Av matilda westlin - 19 augusti 2010 14:02

Pappa kom hit vid ett, då skulle han lära mig ännu en maträtt.. Haha, han förklarade allt i minsta detalj och vi lagade ihop en god lunch! Sen satt vi lite med teorin, han försöker få mig att ta tag i körkortet.. Jag hatar det där jävla kortet, orkar...

Av matilda westlin - 19 augusti 2010 10:58

Idag känner jag mig hängig och deppig.. Eller inte deppig, mer trött! Även fast att jag fått sova tills nu.. Jag har en massa måsten på stan idag, orkar inte gå ner.. Pappa ska komma hit och försöka få mig intresserad av körkortet.. Sen ska jag iv...

Av matilda westlin - 18 augusti 2010 22:12

Hej. Jag gör ett nytt försök med bloggandet.. Idag har jag varit hemma hos mamma. Jag sov där inatt, tog en prommis upp till södermalm vid halvåtta, då mötte jag Maja vid Ica Bergsgatan.. Vi köpte chips, glass och Cola.. Cola, som Maja är sjukt be...

Av matilda westlin - 6 juli 2010 21:18

Ska jag börja blogga igen?? Alla tjatar.. Jag vet inte.. Gör ett inlägg nu iaf.. Jag sitter och väntar på att Anton ska komma och hämta mig.. Vi ska åka ut till hans stuga och sova där i natt :) Sen imorgon så hoppas jag på strålande väder för då är ...

Ovido - Quiz & Flashcards