Alla inlägg den 30 mars 2009

Av matilda westlin - 30 mars 2009 21:02

Tjabba snyggingar!

Jag sov över hos mormor i natt och vad ska man säga om det? huh, jag sov inte mycket.. Vaknade av en massa snarkningar hela jävla tiden, haha grymt störande!! Men det är så mysigt att umgås med mormor så då får man ta att man inte kan sova, höhö! Men nu är jag hemma i lägenheten, skönt att komma hem till sitt egna liksom.


Idag var det dag 1 på praktiken. Jag började klockan nio, trött som ett as gick jag bort till PåStan kontoret som ligger mitt emot kulturmagasinet, i samma hus som ica där nere vid navet.. I hörnet där nånstans och jag lyckades hitta dit påängång :) Jag fick träffa en tjej som heter Anna som jobbar där och en till praktikant som heter Sanna :) Kate som också jobbar där kom lite senare och alla är super gulliga!! Jag kände påängång att här kommer jag att trivas :) Jag fick ett eget skrivbord som ska vara mitt egna lilla "kontor" ;) Sen fick jag börja dagen med ett möte på kommunen tsm anna som handlade om en grej vi planera inför nationaldagen. Sen har jag fått ett chema, jag jobbar tio till fyra varje dag :) Verkligen kung tider!! Sen för att förstå vad "PåStan" jobbar med och vad dom gör så fick jag följa med på en grej Kate skulle ha för en massa pesionärer borta vid GA-kyrkan, vid huset mitt emot (inte hedbergska ;) Hennes presentation var grym, jag blev helt ställd och t om rös, haha så sjukt bra presentation! Hon berättade både om sig själv och om företaget.. Det var ca 80 pensionärer där och alla var så jäkla goa! Herregud, alla surrade med mig, vi sjung sånger osv. haha, jag trivdes verkligen ;) Nästan så att jag vill börja jobba med äldre nu, allt man gör blir så uppskattat och dom är ju så söt så man dör ju! Så där blev vi i några timmar, riktigt kul var det! Men att jag var där idag handlar ingenting om vad jag kommer få hålla på under min praktik utan varför jag var med var för att Kate skulle ha en presentation för dom äldre och då kunde jag likagärna vara med :) Mina riktiga arbetsuppgifter kommer variera från dag till dag och det kommer bli riktigt spännande att få vara med dom under mina fyra veckor där :) Jag är skit nöjd med mitt val av praktik. Jag kommer även få mycket erfarenhet av mina veckor där, jag kommer få ett bra arbetsintyg plus att jag kommer få vara ansiktet utåt och gå runt till alla butiker i stan och presentera mig och fixa med en enkät som vi håller på att jobba med. Det finns så mycket att berätta men det får räcka nu, jag har iaf haft en skit rolig idag och längtar redan tills imorgon :) Det ända minuset är att jag får jätte ont i huvudet av att sitta vid datorn, vilket jag kommer få göra ganska mycket :/ Jag pratade med mamma och vi ska gå och kika på ett par glasögon till mig snart, jag måste! Pallar inte att jobba vid datorn annars, det är hemskt! Som nu har jag svin ont i huvudet, bara av att blogga.. ingen höjdare 8-)


Så nu ska jag vila ögonen lite, lägga mig i ett bad sen gå och sova och jag måste bara säga att jag inte kommer ha på telefonen under dagarna. Jag kommer kolla av den under lunchen och när jag kan så sura inte ihop om jag inte går att få tag i ;) Pusspåer

Ovido - Quiz & Flashcards